Owsianka – Śniadanie Mistrzów

Tutaj nie odkryje Ameryki – owsianka to najlepsze śniadanie dla aktywnej osoby. Szybkie w przygotowaniu, pełnowartościowe składniki, dobrze zbilansowany posiłek którym trzeba rozpocząć dzień.
Dla mnie to śniadanie idealne, które zaczyna każdy dzień tygodnia. Jest też posiłkiem po treningowym który uzupełnia paliwo w organizmie i daje kopa na dalszą część dnia. Do tego lekko strawny i sycący.
Każdy kto przygotowywał owsiankę wie że można ją zrobić na „naście” sposobów.  Po za podstawowym składnikiem jakim są płatki owsiane reszta dodatków to już inwencja twórcza.
Można dodać owoce świeże, suszone, orzechy, gorzką czekoladę, miód, serek wiejski, biały ser, masło orzechowe co tylko chcemy i na co mamy ochotę.
Moja owsianka jest na jogurcie naturalnym gdyż mleko niekoniecznie dobrze trawię a do tego konsystencja jest dużo lepsza na gęstym jogurcie niż rzadkim mleku i nie trzeba jej gotować.
Przygotowanie śniadania zaczynam wieczorem, odmierzając odpowiednią ilość płatków i zalewam je wodą dla zmiękczenia (rano są idealne).

 

Innym sposobem jest też przygotowanie całej owsianki wieczorem w jakimś pojemniczku / słoiczku. Rano wyjmujemy z lodówki i śniadanie gotowe a dla tych co jednak rano nie mają czasu idealne do zabrania ze sobą.
Uwielbiam dodawać owoce sezonowe i jak tylko się pojawią od razu lądują w mojej misce 🙂
 
Mój przepis na owsiankę:


 – płatki owsiane górskie 100g
– jogurt naturalny Zott Primo 180g
– miód pszczeli 30g
– banan – 130g
– twaróg chudy 110g

Taka porcja to 790kcal w składzie:

– węglowodany 123g
– białko 42g
– tłuszcze 12g

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s