Ultra Kamieńsk 2019

O Ultra Kamieńsk dowiedziałem się z zamieszczonego posta na facebook-owej grupie biegowej. Gdy sprawdziłem gdzie dokładnie odbywa się bieg to nie zastanawiałem się długo i od razu dokonałem rejestracji. Logistycznie bardzo mi pasowało bo to około 130km od mojego domu więc wyjazd, start i powrót zamknąłem w jednym dniu. Lokalizacja: Góra Kamieńska to najwyższe wzgórze … Czytaj Dalej Ultra Kamieńsk 2019

Zastrzyk energii przed treningiem

Pobudka o 4:20 a następnie trening to rzecz nie niemożliwa do wykonania, trzeba tylko znaleźć sposób by szybko wprowadzić nasz organizm na wyższe obroty a reszta to już "bułka z masłem". Jak to zrobić ?? Pierwsze co przychodzi do głowy to kofeina, najprostszy i najszybszy sposób a do tego bardzo skuteczny. Może być przyjmowana w … Czytaj Dalej Zastrzyk energii przed treningiem

Szybko i Smacznie –> Spaghetti z Bazyliowym Pesto

Łatwe i szybkie w przygotowaniu danie zawierające solidną porcję węglowodanów, idealne dla biegaczy 🙂 Składniki: makaron spaghetti (np. pełnoziarnisty) oliwa z oliwek czosnek świeża bazylia garść: np. ziaren słonecznika, orzeszków pinii lub orzechów nerkowca ser parmezan (np. Parmigiano Reggiano) świeżo zmielony pieprz Przygotowanie: Pesto: W malakserze (lub moździerzu) rozdrabniamy czosnek, listki bazyli z porcją oliwy … Czytaj Dalej Szybko i Smacznie –> Spaghetti z Bazyliowym Pesto

Wiatr – staw czoła naturze z ultra lekką kurtką

Kurtka biegowa to część garderoby której zawsze brakowało w mojej kolekcji. Szczególnie odczułem to gdy zacząłem biegać ultra w górach. Tam pogoda potrafi zmienić się bardzo szybko a temperatura może spaść o kilkanaście stopni. Zakupienie kurtki biegowej to była kwestia czasu. Ale jaką kurtkę wybrać? Deszczówkę, wiatrówkę czy uniwersalną?? Uniwersalność do mnie nie przemawia, coś … Czytaj Dalej Wiatr – staw czoła naturze z ultra lekką kurtką

Badania wydolnościowe – poznaj lepiej swój organizm i wejdź na wyższy poziom.

Od dłuższego czasu "chodziło mi po głowie" zrobienie badań wydolnościowych. Aby przekraczać kolejne granice naszego orgaznimu potrzebujemy planu treningowego "skrojonego na miarę".  Potrzebne do tego są informacje o stanie naszego orgaznimu. Tętno maksymalne, próg mleczanowy to parametry dzięki którym będzie możliwe wyznaczenie stref wysiłku. Możemy zrobić to na kilka sposobów np. za pomocą wzoru, zegarka … Czytaj Dalej Badania wydolnościowe – poznaj lepiej swój organizm i wejdź na wyższy poziom.

Suplementy dla biegacza – mój zestaw

Wielokrotnie stosowałem suplementy podczas sezonu biegowego i tak samo będzie w tym roku. Efekt ich stosowania jest odczuwalny na treningach ale jak dużo dają i czy faktycznie bardzo wpływają na nasze wyniki?? Aby to wszystko zweryfikować postanowiłem wykonać kilka badań przed zastosowaniem suplementów a później kolejnych w tracie ich zażywania. Badania wydolnościowe (niebawem krótka relacja) … Czytaj Dalej Suplementy dla biegacza – mój zestaw

Koktajl owocowy – szybkie 2-gie śniadanie

Co zjeść na drugie śniadanie?? Najłatwiej przygotować kanapkę ale czy na pewno ??     Ile pieczywa? Z czym przygotować kanapakę? itd. Problem drugiego śniadania skończył się z dniem gdy kupiłem urządzenie do przygotowywania koktajli. Ta forma posiłku w moim przypadku sprawdza się idelanie. Przygotowanie koktajlu zajmuje 2-3 minuty. Możemy zabrać go ze sobą wszędzie i … Czytaj Dalej Koktajl owocowy – szybkie 2-gie śniadanie