Leczo ala Wegan

Druga połowa Sierpnia i początek Września to czas pomidorów, papryki i cukinii. To te warzywa dominują u mnie w kuchni zgodnie z zasadą – jeść sezonowo. 

Sposobów na ich przyrządzenie jest wiele ale chyba najprościej i naszybciej zrobić z nich leczo. 

Składniki:

  • świeża papryka (czerwona, żółta, zielona – do wyboru do koloru)
  • cukinie – najlepsze są te małe, bo zawierają mało pestek (zielone, żółte, w paski)
  • pomidory – malinowe i podłużne – jedne mają wspaniały smak a drugie idealny miąższ. 
  • cebula (czerwona lub/i biała)
  • czosnek
  • wegańskie kiełbaski – ja używam Węgierskie od „Dobra Kaloria”
  • czosnek niedźwiedzi
  • ostra papryka
  • sól, pieprz – opcjonalnie
  • olej do smażenia 

Przygotowanie:

Pomidory obieramy ze skórki – w tym calu delikatnie należy je naciąć i zalać wrzątkiem. Po kilku minutach, gdy skórka zaczynie odchodzić wymieniamy wodę na zimną i pokoleli obieramy a następnie kroimy w kostkę. 

Paprykę i cukierni kroimy w kostkę. Jeżeli cukinia posiada dużo pestek to należy je usunąć. 

Cebulę kroimy w paski, kiełbaski na mniejsze kawałki a czosnek drobno siekamy.

Do dużego garnka wlewamy oliwę i podgrzewamy. Na pierwszy plan idzie papryka – ze względu że jest z najtwardsza ze wszystkich składników. Podsmażamy kilka chwil i dodajemy cebulę a po chwili czosnek – od czasu do czasu mieszając. Gdy z garnka zacznie unosić się cudowny zapach czosnku dodajemy cukinię, mieszamy, zmniejszamy „ogień” i zostawiamy pod przykryciem.

Pomidory – siekamy w kostkę i w zależności od czasu jakim dysponujemy mamy dwie możliwości:

– podsmażamy na patelni aby zredukować płyn

– od razu dodajemy do garnka z potrawą. 

Osobiście polecam opcję nr 1 – dzięki czemu sos będzie bardziej gęsty. 

Dodajemy przyprawy i całość dusimy aż papryka będzie miękka. 

Ostatnio krokiem jest usmażenie wegańskich kiełbasek. Pokrojone w grubsze plasterki podsmażamy na patelni aż się zrumieniają. Możemy dodać je do garnka lub dopiero połączyć z potrawą na talerzu. 

Leczo możemy podać tak naprawdę do wszystkiego – kasza, ryż, makaron albo zjeść z chrupiącym pieczywem. 

Smacznego.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s