Suplementy dla biegacza – mój zestaw

Wielokrotnie stosowałem suplementy podczas sezonu biegowego i tak samo będzie w tym roku. Efekt ich stosowania jest odczuwalny na treningach ale jak dużo dają i czy faktycznie bardzo wpływają na nasze wyniki?? Aby to wszystko zweryfikować postanowiłem wykonać kilka badań przed zastosowaniem suplementów a później kolejnych w tracie ich zażywania.

Badania wydolnościowe (niebawem krótka relacja) a także szczegółowe badania krwi i moczu zweryfikują jak wpływają suplementy na mój organizm.

Na rynku dostępnych jest wiele produktów ale ja już mam swój sprawdzony „stack”.

IMG_20190330_184231

Kreatyna – a dokładnie jabłczan kreatyny. Pomaga zwiększyć siłę, poprawia wytrzymałość a także skraca czas niezbędny do regeneracji. Wspomaga także odbudowę glikenolu w mięśniach.

BCAA – aminokwasy rozgałęzione, poprawiają ochronę mięśni podczas wysiłku, przyśpiesza proces regeneracji a także hamują procesy zmęczenia psychicznego które występują podczas wysiłku.

Beta Alanina – suplement zwiększający wytrzymałość i wydolność mięśni poprzez utrzymanie poziomu pH na właściwym poziomu. Przesuwa się nasz próg mleczanowy dzięki czemu możemy biec dłużej z większą intensywnością.

GABA – aminokwas który stosuje od dawna w szczycie sezonu. Jest istotny dla funkcjonowania układu nerwowego. Zmniejsza stres, poprawia jakość snu, ma duży wpływ na produkcję testosteronu i hormonu wzrostu a także przyśpiesza regenerację mięśni.

Kompleks witamin – jako uzupełnienie witamin i minerałów.

Witamina D3 – na wszystko 🙂 (zdrowe zęby i kości, układ krążenia, wspomaga działanie układu mięśniowego itd.) Jesień i zima to najtrudniejszy okres dla mojego organizmu. Gorsze samopoczucie, zmienny nastrój, rozdrażnienie. Zdecydowanie polecam, naprawdę działa.

Dawkowanie :

  • kreatyna – 3-4g po treningu – w dni nietreningowe rano
  • bcaa – 10g przed treningiem lub/i po w zależności od intensywności zajęć
  • beta alanina – 3g przed treningiem
  • witamina i minerały – 1 x 1 raz dziennie po obiedzie
  • gaba – 2 x kaspułki po 750mg Przed snem ok 30 min.
  • witamina D3 – 1 x kaspułka 4000j.m. po posiłku.

Przy wyborze suplementów polecam sprawdzić czy dany producent przechodzi kontrolę jakości i posiada odpowiednie certyfikaty. Na rynku dostępnych jest wiele produktów różnych firm ale sposób w jaki są produkowany jest najróżniejszy co wpływa na ich jakość i przede wszystkim na nasze zdrowie.

Ja stawiam na produkty firmy Olimp Lambs. Pozostałe witaminy kupuję w aptece.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s